IT tippek

Informatikai tippek és trükkök a szoftverek hatékonyabb használatához.

Címkefelhő

Windows 7: Otthoni csoport

Egyszerűen létrehozhatunk egy otthoni csoportot, amelynek tagjai közt a legkönnyebb az erőforrásokat – könyvtárakat, nyomtatókat – megosztani (lásd az  ábrát). Otthoni csoportban a legegyszerűbb a megosztás a csoport tagjai közt (a csoport tagjai ráadásul mind Windows 7 rendszert használnak). Az otthoni csoport tagja lesz minden, az otthoni hálózat számítógépein létrehozott fiók, a vendég fiók kivételével. Mindegyik felhasználó saját maga szabályozza a könyvtáraihoz hozzáférést, beállíthatja, hogy a csoport tagjai közül kik azok, akikkel megosztja a könyvtárakat, vagy egyedi fájlokat és mappákat, nem szükséges mindenkivel megosztania ezeket.

A könyvtárak alapértelmezés szerint olvasási joggal kerülnek megosztásra. A hozzáférési szint később módosítható és egyes fájlok, mappák kizárhatók a megosztásból. Ehhez keressük meg a navigációs ablakban a megfelelő mappát, majd adjuk ki a Megosztás ezzel Senki parancsot! A hozzáférési szintet a gombmenü Otthoni csoport  (írás/olvasás), illetve Otthoni csoport  (olvasás) parancsaival állíthatjuk be az adott könyvtárra, mappára.

Bővebben

Windows tálca

A programikonok csoportosítva jelennek meg a tálcán, ha számuk meghaladja a jól követhető, áttekinthető mértéket. A Windows 7-től az operációs rendszer a fájlok megnyitásakor az alkalmazás típusa szerint csoportosítja az ikonokat a Tálcán. Így a dokumentumok sokkal könnyebben megtalálhatók. Például öt Adobe PDF dokumentumot megnyitva, a rendszer a munkafüzetek gyors elérésére szolgáló nyomógombjait egyetlen, Adobe ikon alatt csoportosítja. Az ikon fölé mozgatott kurzor megjeleníti a megnyitott ablakokat, ahonnan az ablak tartalma alapján választhatunk, vagy bezárhatjuk a felesleges ablakot a kurzor alatti mini ablak x ablakzáró ikonjával.

Az alkalmazás Tálcán megjelenő ikonjára a bal egérgombbal kattintva, majd a kurzort a mini ablakok felett mozgatva teljes méretben megtekinthetjük a munkaablakok tartalmát, amelyekre kattintva kiválaszthatjuk azt, amelyikben dolgoznánk.


A Windows állapotsor-karbantartó szolgáltatása automatikusan elrejti a Tálca állapotsora (az óra melletti terület) nem használt elemeit. Ezek rejtve maradnak, de előhívhatók az értesítési terület kibontási ikonjával vagy automatikusan megjelennek az ikonhoz kapcsolt eszköz használatakor (például vezeték nélküli vagy USB eszköz csatlakozásakor). A Vezérlőpult Tálca és Start menü eszközével az egyes ikonokat mindig láthatóvá, illetve mindig rejtetté tehetünk.

Bővebben: https://akonyv.hu/termek/windows-7-biblia/